Handelsbetingelser

Nutiden.dk
Fabriksvej 6A, 6500 Vojens
CVR nr.: 41202815
E-mail: kunde@nugroup.dk
Telefon: 91863855

Nutiden er en del af NuGroup

Disse betingelser er gældende for enhver bestilling på Nutiden.dk. Du skal acceptere dem før din bestilling afsluttes. Nutiden.dk indgår kun aftaler med personer over 18 år.
Aftaler med børn og unge under 18 år kan alene indgås af forældre, eller andre der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne. Når du handler med nutiden.dk indgås alle aftaler på dansk. 

Bestilling

Hos nutiden.dk bestiller du varer via vores webshop. Umiddelbart efter din bestilling, modtager du en automatisk genereret bestillings bekræftelse, på at vi har modtaget din ordre. Skulle der være udfordringer med leveringen pga. evt. restordre eller udgåede varer. Hører du hurtigst muligt fra os, ellers lever vi til ønsket leverings adresse.

Opretter du en konto hos os, vil du kunne gå tilbage og se dine tidligere ordre.

Din bestilling ekspederes med det samme, derfor er det ikke muligt at annullere din ordre.

Har du spørgsmål til et produkt vi ikke har på siden, er du velkommen til at oprette en produktforespørgsel.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. 25% moms. Ekskl. fragt.
Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Alle varer er dagspriser som opdateres løbende. 

Betaling

Nutiden.dk modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay og Bankoverførsel.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. 
Ved bankoverførsel til vores konto, vil varer først blive færdigordret ved modtaget betaling. Overføres der fra anden bank end Kreditbanken, kan betalingen først ses dagen efter.
Benyt derfor straksoverførsel, da den kan ses med det samme. 
Ved specialfremstillede produkter trækker vi beløbet når produktionen sættes i gang.
Al betaling med kort foregår gennem en sikker SSL-forbindelse der krypterer dine kreditoplysninger, så ingen kan læse dem.

Levering

Nutiden.dk stræber efter at afsende ordrer vedr. standard handelsvarer den efterfølgende hverdag. 
Vi leverer til brofaste øer i hele Danmark – ekskl. Færøerne og Grønland. 
Ved levering til ikke brofast ø, vil ordren blive leveret til havnen på fastlandet.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Varer vil blive leveret på valgt leverings adresse med mindre andet er aftalt, som angivet ved bestillingen.
Hvornår på døgnet leveringen sker, afhænger af chaufførens rute. Ruten bliver planlagt så han ikke skal kører frem og tilbage i landet, og bruge en masse unødvendige ressourcer.
Vi kan ikke garantere at den enkelte chauffør ringer ved levering. Ordrer kan blive leveret af flere forskellige leverandører og derfor af flere omgange.    
 
Dine varer kan sendes med Danske Fragtmænd, PostNord, DAO, Bring eller GLS m.fl. Leveringer følger den valgte leverandørs betingelser.

Har du ikke mulighed for at modtage varerne personligt, er det vigtigt at du ved bestillingen angiver hvor varen kan henstilles og at chaufføren må aflevere uden din underskrift og på din risiko.
Mindre pakker sendes med Postnord og de levere ikke uden underskrift med mindre du har modtager Flex. 

I nogle tilfælde vil din forsendelse blive leveret til nærmeste pakkeshop.

Levering af varer fra Nutiden.dk anses for sket, når varerne er udleveret og ansvaret for tyveri/beskadigelse overgår ligeledes til dig.

Der er som udgangs punkt ikke mulighed for afhentning. 

Kontroller varen straks efter modtagelsen. Skulle der mod forventning være fejl eller mangler, udfyld her en reklamations formular 

Reklamationsret 

Der gives 2 års reklamationsret til forbrugeren i henhold til købeloven, det regnes fra leveringsdatoen. Vores reklamationsret gælder for fejl i materialet og/eller fabrikationen.
Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. 
Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Fotodokumentér og udfyld venligst ved at benyttes vores reklamations formular.
Varen må ikke tages i brug før en evt. reklamation er færdigbehandlet.
Nutiden.dk har intet ansvar for skader forårsaget af forkert og uhensigtsmæssig brug af leverede varer.  
Nutiden.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Nutiden.dk skal kontaktes inden varer sendes retur. 

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav. Vores reklamations formular SKAL udfyldes før evt. returnering. 

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside. 

Fortrydelsesret 

Der ydes 14 dages fortrydelsesret på varer købt på Nutiden.dk. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du har modtaget den sidste vare som er bestilt i ordren. 

Perioden regnes fra den dag: 

– Hvor du modtager ordren. 

– Modtager den sidste vare på din ordre, når det drejer sig om en ordre med flere leverandører

– Returneringsomkostninger skal du selv stå for. 


Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Benyt venligst retur formular.
Du skal sende formularen inden du sender retur, da vi skal oplyse dig hvor varen skal sendes retur til, da vi ikke har eget lager.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.
Du skal selv stå for returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du benytter vores retur formular. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. 

Varens stand ved returnering 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. 

Ved returnering om pakkes varen i producentens originalemballage og pakkes forsvarligt ind. Manglende eller ikke intakt emballage kan derfor være en værdiforringelse. Derfor må du ikke klistre mærkater eller skrive direkte på emballagen eller produktet. 

Vi anbefaler at tage et billede af varen/pakken inden afhentning eller indlevering. Dette kan bruges som eventuel dokumentation efterfølgende.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transport. 

Varer undtaget fortrydelsesretten 

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten: 

– Varer, hvor indpakningen er brudt. 

– Varer, hvor varen er taget i brug.

– Vare, købt som pakke-køb/Samkøb eller varer købt med minimumskøb, kan kun returneres som hele pakke-køb eller som minimum det der er sat på som minimum.

– Varer, der forringes eller forældes hurtigt. 

Tilbagebetaling 

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 
Ved delvis fortrydelse af køb for en eller flere varer refunderes fragten ikke. 
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt fyldestgørende dokumentation for at have returneret den.  

Refusion 

Hvis der er tale om refusion, bedes du sende bank oplysninger i form af reg.nr. og konto nr. så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. 

Klagemuligheder 

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. 
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

Sidst opdateret den 28. november 2023

Til top